tisdag 10 februari 2009

Handarbete på tunnelbanan

När jag åker till och från jobbet brukar jag sitta och sticka eller virka på tunnelbanan.
Dels är det skön avkoppling och så går resan väldigt fort med. Iofs har jag bara en restid på 35 minuter dörr-till-dörr men ändå.
Ofta när jag sitter med mitt lilla handarbete så känner jag mig uttittad. Det är säkert bara inbillning i många fall men det är nog inte en helt vanlig syn heller. Att virka eller sticka alltså.

Nu har jag äntligen hittat kanelbullefärgat garn, kanske en aning aning för mörkt men det var det bästa jag kunde hitta så nu har jag börjat virka kanelbullar.
Idag när jag var på väg hem och satt på en bänk och väntade på att tunnelbanan skulle komma så plockade jag fram min lilla virkning.
Efter en stund satte det sig en kvinna bredvid mig och hon plockade fram en stickning i något grönt, mossfärgat garn. Vi kikade litegrand på varandra och log lite i smyg typ.
Jag var nästan på väg att fråga: jaha, vad ska ditt bli då? Själv gör jag en kanelbulle. Men tänkte att det var nog lite för mycket.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahaha, det hade var kul *asg* /Elle