fredag 17 juli 2009

Stundande semester

Idag var det min sista dag innan semestern.
De här två veckorna när jag varit ensam på min avdelning har varit tuffa och jag känner verkligen att jag är helt slut.
Tur då att vi var hembjudna till mina föräldrar på middag.
Och igår var vi hemma hos småkaninernas farfar och blev bjudna på middag där.

Efter middagen idag så drack vi kaffe och åt paj med vaniljsås som mormodern hade bakat.
Storasysterkaninen roade oss med lite underhållning till kaffet.
Vi skulle alla sitta på rad och titta på henne när hon gjorde konster med apelsiner.
Bl a skulle hon trolla bort apelsinerna och då skulle alla blunda.
Lillasysterkaninen skrynklade ihop hela ansiktet men lyckades tillslut.

Sedan var det dags att promenera hem i den ljumma sommarkvällen.
Nu stundar nästan 4 veckors ledighet.
Härligt!

2 kommentarer:

Carolina sa...

Vad skönt med semester - det fick min sambo idag också, 6 veckor ledigt - lovely! kram

Elin (Edvinsmamma) sa...

Skönt med semester!
Känner också att dessa veckors ledighet är något som verkligen behövs nu :)

Kramar