torsdag 16 juli 2009

Igenkänningsfaktorn på en TipTop

När vi hade vår lilla glasspaus i söndags, på väg hem från landet, så fick småkaninerna välja glass själva.
Lillasysterkaninen valde en Sandwich och storasysterkaninen valde en Calippo Cola.
-Mamma, här finns det TipTop säger storasysterkaninen samtidigt som hon plockar upp sin glass.
-Visste du att jag var sugen på en TipTop frågar jag. Kom du ihåg att det är min favorit?
-Jaa säger storasysterkaninen. För när jag låg i din mage så visste jag hur den såg ut.

Haha, det ska gudarna veta.
Sista månaden när jag var gravid med Kajsa så hade vi alltid minst 4 TipTop i frysen. Plus att jag åt två kexchoklad om dagen.
Inte konstigt att jag gick upp 22 kilo med henne.
Och det skall jämföras med ca 13 kilo med lillasysterkaninen.
På mig syntes det alltså väldigt tydligt att det inte bara är barnet som väger.
Och vilken skillnad det är på att vara gravid med första barnet kontra när man har ett storasyskon att sköta.
Inte alls lika lätt att vila och ta igen sig i soffan när jag inte jobbade och inte heller massor med skräpmat och socker eftersom jag inte ville att storasysterkaninen skulle äta sånt.

Har du samma erfarenhet som mig?


3 kommentarer:

Trasdockan sa...

Kikar in i din blogg,så fint här å söta barn :)
kram Tessan

florla sa...

Nja. Jag gick upp väldigt lite med båda, däremot så har jag nog ätit två glassar om dagen sen lillebror föddes... Suck. Vågen pekar stadigt uppåt, men jag orkar inte riktigt bry mig än, det måste jag nog snart. Men det är gott med glass och det är sommar nu. Tack för kommentarerna föresten, jag är ju nybörjare, men jag är ialla fall stolt över att jag slutfört något.

Thea/Alison sa...

Hahahaha, det kunde vara jag som skrev det. Jag gick upp 20 kg med stora A o 10 med lilla A (och då var han mycket större).
Samma dag som jag gick o väntade på att lilleman ville komma ut, tog jag o sambon en promenad. Jag köpte mig då just en TipTop. När värkarna började en halvtimme senare (efter jag ätit glassen) var jag mest ledsen att jag eventuellt skulle behöva kräkas upp glassen igen. Kräktes mycket med stora A nämligen. Men tack o lov stannade glassen nere :)