torsdag 30 juli 2009

En stadstripp

Jag tog småkaninerna med mig och åkte in till staden.
Vi stannade till vid den stora lekparken som ligger mitt inne i stan och lekte en lång stund.
Sedan handlade vi kaffe och åt mat vid en grillkiosk.

Storasysterkaninen hade maximal otur och tappade sin korv på marken och genast kom det en flock med duvor som slet korven i stycken och åt upp den på två sekunder.
Det såg ut som en skock med pirayor ungefär, när de rensar en buffel eller nåt.
Så vi köpte en ny och den tappade hon också!

Jag stod med en gråtandes storasysterkanin i famnen och säger att jag måste köpa en ny korv igen eftersom den tappades på marken igen.
Hade det inte varit liite goodwill att erbjuda en ny gratis? När det är ett litet barn som tappat två gånger?
Nåja, vi åt upp iaf och sedan gick vi en sväng till Biblioteket och sedan köpte vi kulglass som vi åt sittandes på en parkbänk.
Lillasysterkaninen valde choklad och polkagris.
Storasysterkaninen valde vanilj och apelsin/citron.





2 kommentarer:

Anna sa...

Hej Mia,
det är just de där "vardagsinläggen" jag vill bort från. Bloggen har blivit ganska stor och jag tycker eg inte om att 80% anonyma läsare ska veta vad vi gör om dagarna... det känns lite lustigt faktiskt. Har blivit igenkänd lite här o där nu på sistone och det vill jag absolut inte bli... "igenkänd på stan" liksom. Så nu får det bli så ;)
Tänkte dock kompensera det med att bli lite personligare i bilddagboken, kanske skriva ett litet bildinlägg om vår dag där istället, där jag vet vilka alla är ;-)
Kram kram!
Ps, vad fin lekstugan ser ut att bli!

Mamma russin sa...

hej hopp..
kul att du gillade min nya design.. anntar att du använder dig av explorer ?? jag använder mig av firefox.. då är inte texten centrerad.. vet inte hur jag ska få den "rätt" i epxlorer heller tyvärr.. men använder du dej av firefox så är det som det ska vara..
kramisar