onsdag 22 juli 2009

Cykeltur idag igen

Idag så satte vi på barncykelsitsen bakpå min cykel och lillasysterkaninen fick sitta i den.
När jag skulle sätta på henne hjälmen så klämde jag henne litegrand i det tunna skinnet precis mellan hakan och halsen. Hon blev superledsen och oj vad dåligt jag mådde.
Det tog en lång stund innan vi ens fick prova att sätta på hjälmen igen.
Och sedan sade hon varje gång 'inte klämma'.

Vi cyklade ned till stranden och sedan en vända runt här i vårt område.
Storasysterkaninen kämpade tappert.
Det är inte det lättaste att cykla här. Det finns ingen asfalt utan det är små gropiga grusvägar med många kurvor och backar.
När vi kom hem sedan och hon tog av sig sin hjälm så var håret alldeles dyblött av svett.

Storasysterkaninen pratade och sjöng hela tiden vi cyklade.
Munnen gick i ett.
En gång sade hon:
-Mamma lägg på en rem nu.






3 kommentarer:

morfar sa...

...och varför har inte mamma hjälm på sig.....hm..

elska sa...

morfar: I know! Jag glömde den hemma typiskt nog. Ni får gärna hämta den och ta med den upp!

Elin (Edvinsmamma) sa...

Tack för din fina komentar. Och jag tycker inte alls att du skriver "mamma-präktigt", för jag älskar det fina sätt du skriver på om dina små kaniner :)

Och va duktig storasyster har blivit på att cykla...som till och med cyklar fortare än mamma ;)

Kramar!