lördag 25 juli 2009

En lyckad handling


Idag så åkte vi in till staden på morgonen och vilken skillnad mot igår.
Betydligt mindre med folk.
Vi handlade mat och lite saker till J:s motorsåg.

Sedan åkte vi till Erikshjälpen och där köpte vi tre stycken pinnstolar som vi ska ha i vårt kök plus en träsoffa som vi fått av småkaninernas faster.
Ambitionen är att måla allt vitt, men det får bli en annan gång.
Just nu har vi så mycket andra 'måsten'.

Och jag fyndade lite tyg och en sybok.
Vi ville åka till en loppis men de öppnade senare och småkaninerna var hungriga så vi åkte hem.

Nu står storasysterkaninen och rycker i mig, hon vill ut och cykla!


Bilden längst ned till höger är en tunn gardin i bomull eller kanske baptist? med spets längst ned.
Det ska jag sy en underkjol av till mig själv tänkte jag.
De andra tygerna är örngott i bomull. De ska klippas och bli till klänningar.
Färgerna ser ut som karameller tycker jag.


Inga kommentarer: