fredag 31 juli 2009

Slipat och slipat

Idag på eftermiddagen så har jag använt min nya slipmaskin.
Åh vad roligt det var!
Och så skönt att göra något kreativt en stund.
Jag älskar att leka med mina barn men det är roligt att pyssla lite ensam.
Allt blir så mycket lättare nu när de börjar bli stora. De kan aktivera sig själv och behöver inte sysselsättas eller jagas.
De lekte bredvid mig eller J när han spikade takpapp och vid 15-tiden blev det tokvarmt så då fick de bada i barnpoolen så länge de ville.
Jag satte upp poolen så att de var inom synhåll medans jag slipade.

Först började jag på ett bord som jag länge funderat på att göra om.
Det är ett runt bord som vi fått av mina föräldrar för längesedan och det har varit grönbetsat.
Jag vill måla det vitt och ha till köksbord hemma.
Jag gjorde hela bordsskivan och sedan tog jag en paus och åt mellis med småkaninerna.

Sedan kom jag på att vi har två gamla slitna pallar som skulle passa jättebra i lekstugan.
Jag började slipa den ena och upptäckte att det var tre lager gammal färg på.
När jag nästan var klar med sitsen så kommer J och frågar hur de ska se ut när de är klara och jag säger att jag och storasysterkaninen bestämt att de ska vara turkosa.
-Ja men om du ska måla dem så behöver du inte slipa de trärena säger han då.

Åh det är så typiskt mig att bara sätta igång och göra utan att tänka mig för.
Men å andra sidan så kommer de att bli alldeles släta och fina under den turkosa färgen.




1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Tack för gratulationerna! :)

Det är så roligt att slipa och måla och göra slitna möbler fina :) Jag har hittat några projekt vid huset också som jag ska starta igång med så fort det finns lite tid :)

KRAM!