lördag 4 juli 2009

lördagslek

Idag har vi haft en lekdag med halva släkten på min sida.
Min syster, min bror, min brorsdotter och mina föräldrar.
Vi var i en jätterolig lekpark och lekte järnet. Småkaninerna sprang runt och tjoade som att de aldrig lekt i en lekpark förut.
Där fanns massor av klättermöjligheter och det gillar småkaninerna. Deras alias är klätterkatten och klätterapan.
En annan mamma som var i lekparken med sitt barn kom fram till mig och sade: -Ursäkta men jag måste bara fråga. Hur gammal är hon egentligen? och pekade på lillasysterkaninen.
-Hon fyller två i september svarade jag.
-Jag har aldrig sett någon klättra så mycket sade den andra mamman.
-Hon har en inspiration där sade jag och nickade upp mot storasysterkaninen som just för tillfället klättrade på utsidan av ett hus högt uppe.
-Ja då förstår jag skrattade den andra mamman.

Småkaninernas kusin M som är mer försiktig av sig sade flera gånger att nej Elin du får inte, eller Elin hon är för liten.
Men lillasysterkaninen, hon är totalt orädd. Hon klättrar försiktigt första gången. Långsamt känner hon sig för och så visar jag. Och sen så gör hon själv. Om och om igen. Storasysterkaninen, hon klättrade på allt som gick, åkte linbana, gungade.
Sen var det tre trötta kusiner som åkte hem till mormor och morfar och åt lunch.














Inga kommentarer: