måndag 20 juli 2009

En rosa cykel




Igår fick storasysterkaninen en cykel i present.
En rosa.

Jag har bromsat litegrand vad gäller cykel för jag är egentligen inte så förtjust i stödhjul utan har tyckt att storasysterkaninen ska vara lite större och istället lära sig cykla 'på riktigt' på en gång.
Men nu så har hon önskat sig en cykel så länge så länge och när hennes moster frågade om hon fick köpa en sådan i present till storasysterkaninen så tänkte jag att okej då.

Och igår så åkte vi tillsammans till Cykelringen och handlade en cykel.
Det var lite svårt med vilken storlek vi skulle ha för storasysterkaninen är precis mittemellan 12" och 16".
Jag hade en tanke om att vi skulle köpa den mindre utan stödhjul men expediten som hjälpte oss avrådde från det.
Han menade på att storasysterkaninen skulle växa ur den i ett huj och det går inte att höja varken styre eller sadel på den minsta modellen så att det spelar någon roll.
Så det blev en 16".
Med stödhjul.

Och idag har vi provcyklat.
Lite ovant är det.
Hon är van att cykla själv med pinne och förälder som balanshjälp.



2 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Kan tänka mig att hon blev glad för sin nya fina, ROSA cykel!

Minns när jag var liten så önskade jag mig en rosa cykel, men jag fick "bara" en röd...och den var ju inte alls lika fin ;)

Kramar!

underbaringar sa...

Roligt med ny cykel :)
Elvin vill bara ut och hojja vareviga dag ;)