måndag 13 juli 2009

Köttbullar på dukat bord

Idag hade jag tänkt att vi skulle äta köttbullar och potatis till middag, vi hade nämligen köttfärs i frysen.
Men storasysterkaninen, hon bad så vackert att vi skulle köpa färdiga köttbullar istället.
-Snälla snälla mamma, de är mycket godare.
Och det roliga i kråksången är att jag kommer ihåg att jag tyckte precis likadant under en period när jag var liten.
Jag tyckte att hemmagjorda köttbullar var äckliga och ville bara äta köpta.

Medans jag stekte på de köpta köttbullarna och potatisen puttrade på spisen så dukade storasysterkaninen.
När vi var på landet och grillade med våra grannar så fick barnen sina grillade korvar på små brickor i plast och det ville storasysterkaninen ha idag.
Maten på bricka.



1 kommentar:

underbaringar sa...

Haha, det värsta jag visste när jag var liten var mammas hemmagjorda köttbullar och hemgjort potatismos;)
Elvin är likadan, tacksamt lixom;)