onsdag 29 juli 2009

Förbaskade mygg och sömproblem

Idag hade bägge småkaninerna svårt att somna.
Det var säkert en reaktion på att de tyckte det var tråkigt att morföräldrar och morbror och kusin åkt hem.

Lillasysterkanine somnade iaf först. Hon var trött men sov i ungefär fem minuter på eftermiddagen idag och då är det med ens mycket svårare att somna på kvällen.

Storasysterkaninen hon hade myror i rympan och pladder i munnen och kunde inte vara tyst.
En gång ropade hon på mig, det var något bautaviktigt hon var absolut tvungen att berätta.
Och så var det något angående en nyckelring vi såg på Coop när vi handlade där senast.

Lite senare hörde vi henne muttra om de förbaskade myggbetten hon hade.
Och så kom hon ut i vardagsrummet.
-Jag måste ha Salubrin säger storasysterkaninen. Mina myggbett kliar så förbaskat mycket!

Till slut ville hon att jag skulle vara med henne inne i sovrummet och efter en stund tog mitt tålamod slut eftersom hon inte låg still och bara tjattrade.

-Men mamma, varför låter du så arg? undrar storasysterkaninen.
-Eftersom du inte lyssnar på mig och inte ligger still och inte är tyst och inte blundar säger jag.
-Men om du säger; Kajsa kan du inte blunda lite (sagt med honungslen röst) så gör jag det.
-Kajsa, kan du inte blunda lite? säger jag i samma tonfall.

Och vips så sover ungen!

Inga kommentarer: