måndag 20 juli 2009

Fisken på min lista

Idag när vi åt middag så sade storasysterkaninen
-Mamma, jag tycker om fisk nu.
-Gör du säger jag förvånat. Vilken slags fisk tycker du om?
-Ja, säger storasysterkaninen. Jag har smakat på all fisk som finns och den som är panerad tycker jag är god.
Det är den fisken som är god på min lista.

Så nu får vi prova att panera rödspätta. Det är min favorit-panerad-fisk.
Har du ett bra fiskrecept får du gärna ge det till mig.
Alla sorter tas tacksamt emot.

(Hon har aldrig tyckt om fisk.
På dagis äter de fisk en gång i veckan och varje vecka så tar storasysterkaninen en pyttepyttetugga och säger att nu har hon smakat men att det inte var gott.
På utvecklingssamtalet så sade 'hennes' fröken att egentligen är det onödigt att hon måste smaka den där tuggan för de vet att hon inte tycker om, men det är så de gör med allla barnen och alla mat. Man måste smaka men tycker man inte om så behöver man naturligtvis inte äta mer.)

Inga kommentarer: