söndag 12 juli 2009

Hemfärd

Idag när det var dags att styra kosan söderut så stannade mostern kvar på landet.
Hon ska åka norrut med två vänner och blir upphämtad imorgon.
Mamman och småkaninerna åkte strax efter lunchen och då somnade lillasysterkaninen på en gång.
Efter ungefär en timmes bilfärd kroknade storasysterkaninen och satt och klippte med ögonen.
-Du får inte somna sade jag.
-Jag sover inte jag bara blundar lite sade storasysterkaninen.
-Ska vi göra tjugo frågor? frågade jag och då vaknade lillasysterkaninen. Sen var de vakna bägge två hela vägen hem.
Strax efter Uppsala så behövde vi tanka och då hade vi också en liten glasspaus och då piggade de på sig småkaninerna.

1 kommentar:

Amanda sa...

Det är tur det finns lekar man kan leka i bilen också. :o)
Min mamma ar himla duktig på att hålla liv i oss också när vi var små och trötta. Roliga sånglekar hade hon. Min kära mamma!

Ludwig är född 22 december 07 så han är rätt så precis 1½.

Kram