måndag 27 juli 2009

Cykelhjälm

Ja jag glömde min cykelhjälm hemma och storasysterkaninen frågade om inte vuxna behöver ha cykelhjälm.
Jo det behöver de sade jag och förklarade att jag hade glömt min hjälm hemma.
Jag berättade också att lagen säger att är man över 15 år så måste man inte ha hjälm men att det naturligtvis är det allra bästa.

Idag pratade mormor och storaysterkaninen om att moster skulle använda sin cykel till något och så sa mormodern att då måste ju mostern köpa en hjälm.

-Men mormor, är moster äldre än 15 år? frågar storasysterkaninen då.
-Ja det är hon ju säger mormor.
-Ja men då måste hon inte ha hjälm. Det har min mamma berättat för mig.

2 kommentarer:

Amanda sa...

Dom snappar upp mer än man tror. ^^
Jag har tänkt mycket på det där. Har kommit fram till att jag tänker göra som min mamma gjorde. Att okså jag alltid använder cykelhjälm när lilleman är med. Dumheter att åka utan egentligen. Det är ju för ens egen skull man har den.

Hoppas ni haft en fin dag!
Kram

Mamma russin sa...

hihi..klok liten kanin du har..:)

kul med nya tyger.. hoppas på att så braxxerna sedan..;)