måndag 13 juli 2009

Pysslig måndagkväll.

Ikväll efter att vi ätit middag så satt vi kvar i köket.
Jag sydde och storasysterkaninen gjorde armband av pärlor.
Lillasysterkaninen lekte terrorist och klättrade på bordet, försökte sno tråden, lekte med saxen trots mina försök att gömma den, sen ner på golvet och kittlade mig på tårna samtidigt som hon försökte trycka ned gaspedalen.
Inte lätt för mamman att sy då inte.

Efter en stund gick storasysterkaninen in i vardagsrummet för att titta på Bollis. När jag kom in en stund senare så sov hon!
Jag bar in henne till hennes säng så fick hon sova vidare.



Nu är det bara axelbanden som saknas, sen är solochmolnklänningarna klara.
Det har tagit låång tid.
Först hade jag ingen resårtråd och bad sambo och pappa J köpa.
Han handlade en annan sort som jag inte använt tidigare och det blev inte bra så då fick jag sprätta.
Och handla ny tråd.
Och börja om.


5 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken mysig blogg :)

Sussie sa...

Åh vilken söt klänning! :-)

sara sa...

sv:
11 oktober har jag bf.

underbaringar sa...

Superhärligt tyg!!!! Love it :)

Mamma russin sa...

hej hopp..

men hjälp vilken underbar klänning... jag blir helt salig..
har du sytt den?? super fin...

kramrkam