fredag 11 september 2009

Torsdag kväll

Kvart över 6 när vi satt och tittade på Bollis så somnade plötsligt lillasysterkaninen.
Jag lyfte upp henne och så hämtade vi en blöja.
Sen ville hon sitta i soffan igen i mitt knä och så somnade hon. Så jag bar in henne i hennes säng.
När Bollis var slut så ville storasysterkaninen ta en dusch.
-Bara lite snabbt, blöta håret bara.
Sen när hon gick och lade sig så busade vi hon och jag.
Vi pratade om spöken som flög och jag sade att jag också ville flyga med ett spöke.
-Men mamma, det är bara barn som får flyga med spöken.
-Men vi kan låtsas att jag är din kompis, spöket kanske inte märker att jag är vuxen.
-Jo, för när man ska flyga med ett spöke så måste man ha en osynlig kikare och det är bara barn som har sådan. Du har ingen sån mamma.
-Men jag kan väl få låna din. Snälla. Jag vill också flyga!
Och så skrattade vi så mycket att lillasysterkaninen vaknade.
Så vi lade oss alla tre i dubbelsängen och sedan somnade vi så gott.
Jag vaknade halv 9 av att J kom hem.

1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Hihi, barn har så härlig fantasi!
En osynlig kikare, så gulligt :)

Kramar