fredag 25 september 2009

En mysig torsdag

Igår kväll hade vi en jättemysig kväll jag och småkaninerna.
När jag hämtade på dagis var vi kvar och lekte en stund, åkte rutschkana ettusen gånger ungefär.
Sedan promenerade vi hemåt i sakta mak.
Jag hade köpt plommon åt småkaninerna, tre var som de fick mumsa på under hemvägen.
Jättebra, för det var inget gnäll alls.
Lillasysterkaninen ville som vanligt gå och storasysterkaninen ville bli buren litegrand. Så det gjorde jag och Ooooo vad mysigt det var. Lillasysterkaninen fick köra vagnen med alla grejorna.

Vi kom hem och då plockade småkaninerna fram vattenfärger och ritpapper medan jag brassade käk. Skak-kyckling och klyftpotatis blev det. Och lite plockgrönisar såsom morötter, blomkål och gurka och pärltomater.
Det var supergott och vi satt och åt länge och långsamt.
Den dukade vi av tillsammans och satte oss i soffan och tittade på Bollis.
Småkaninerna tog med skålen med tomater och åt upp allihopa.
Haha, små tokungar!

Inga kommentarer: