söndag 13 september 2009

Söndag hos mormor

Imorse sov småkaninerna till halv 8 och vi hade en lugn morgon.
Vid halv 11-tiden tog jag och småkaninerna en prommis hem till mormor.
Sambo och pappa J mådde inte så bra och var lite febrig så han var hemma och tog en välbehövlig vilodag.

Hemma hos mormor var också morbror och kusin M och vi har haft en rolig lekdag.
Bl a så satt vi och pyslade i mormors kök allihopa när storasysterkaninen utlyste en tävling genom att förkunna:
Tysta leken börjar nu
Den som pratar åker ut
På en minut.


Lillasysterkaninen åkte ut först, sedan mormodern och kort efter kusin M.
Storasysterkaninen höll sig ganska länge faktiskt men trillade sedan dit och då var det jag och min bror kvar.
Haha, vi var helt knäpptysta båda två och efter ett tag blev kusin M lite sur på sin pappa för att han inte svarade när hon pratade med honom.
Själv så tecknade jag med mina barn, lite fuskigt sådär.
Efter en stund säger storasysterkaninen: nu slutar leken, nu kan ni prata igen! Och så viskar hon till mig: säg inget mamma, då vinner du.

Mycket senare skriver min bror på sin telefon: nu pratar vi samtidigt och delar på segern. OK?
Ja nickar jag och visar tre fingrar.
Vi räknar till tre samtidigt på fingrarna och säger sedan OKEJ precis samtidigt.
Haha, väldigt roligt!

1 kommentar:

Fyra nyanser av rosa sa...

Vilken finurlig liten tjej! Gulligt!