söndag 27 september 2009

Lördag

När vi kom fram till mormorn på lördagens förmiddag åt vi lunch nästan på en gång.
Efter lunchen åt allihopa varsin glass, en ministrut och gick sedan till Skytteholmsparken.
Småkaninerna och kusin M ville leka i lekparken där och mormorn och jag ville gå på loppis.

Morbrorn och mostern lekte med alla barnen och jag och mormorn gick och botaniserade bland alla stånden.
Jag hittade en prylhylla för 10 kronor bl a och en liten sminkspegel att ha i väskan.
Storasysterkaninen fyndade en liten aftonväska beströdd med pärlor för en tia, den blev hon väldigt förtjust i.
Sedan hittade vi lite mera smått, såsom knappar, pixiböcker och lite annat.
Jag köpte också ett räknespel till storasysterkaninen för en tjuga, som ett slags Memory som jag också hade när jag var liten.
Det står på att det är från 7 år men jag tror hon grejar det iaf.

Vi promenerade hem till mormorn och morfadern och åt mellis. Sen lekte vi kurragömma allihopa, det var jätteroligt!
J kom också efter att ha tagit igen sig hemma.
Lillasysterkaninen var jättegnällig strax efter 4 och vid halv 5 somnade hon i mitt knä i soffan.
Hon var jättetrött eftersom hon hade sovit mindre natten som var så hon fick sova i en kvart, sen väckte vi henne. Då var hon mycket piggare.

Efter middagen så for vi hemåt, lillasysterkaninen ville bada när vi kom hem förstås och sen var det läggdags. Det var två trötta småkaniner som somnade fort bägge två.








Inga kommentarer: