söndag 20 september 2009

Lördag

På lördagens morgon vaknade J med feber.
Storasysterkaninen hade bestämt en lekdag med sin moster så hon kom och hälsade på och vi lekte inne hela förmiddagen.

Efter att vi ätit lunch gick vi ut i det varma och soliga vädret på en promenad.
Jag ville till min favorit-tygaffär och botanisera lite.
På vägen stannade vi vid en låg- och mellanstadieskola och lekte. Där finns en väldigt rolig och stor klätterställning, perfekt för klätterbarnen.
Efter allt klättrande blev vi törstiga och stannade för att köpa drickor och smoothies.
Efter att vi varit i tygaffären gick vi till en annan stor lekpark i närheten.
Där var det massvis med folk och småkaninerna lekte järnet.

Strax efter tre ringde J till mig, då hade han sovit sedan vi gick hemifrån och undrade om var vi var och vad vi gjorde.
Vi lekte en stund till och gick sedan hemåt.
Jag skulle på födelsedagsfest på kvällen och hade lite bråttom helt plötsligt.
Vi skulle ha gått tillsammans jag och J men han orkade helt enkelt inte.

När vi kom hem så hoppade jag in i duschen med småkaninerna som helt plötsligt blev supertrötta och väldigt mammakära.
Storasysterkaninen bröt sedan ihop över att hennes favoritklänning var för kort och var så ledsen så ledsen.
Det gick över efter en stund och jag lovade att jag skulle sy en ny klänning till henne.
Jag blev skjutsad till L där vi träffades några innan festen vi skulle på.
Sen mitt i mörka natten kom J och hämtade mig så jag slapp åka kommunalt hem.
För det gillar jag inte.



1 kommentar:

underbaringar sa...

Hehe, som jag då;) Jag åker INTE kommunalt ensam efter kl 22:30 typ! *Uga* Gissa om jag behöver det där körkortet :D !!
E brukar också komma och hämta mig om det krisar och läget tillåter annars blir det taxi.