onsdag 23 september 2009

Grubblerier

Storasysterkaninen är inne i en grubblar och funderarperiod.
I förra veckan var det en kväll som hon var lite orolig över hur det är när man börjar skolan.
OM man vill, så får väl mamman eller pappan följa med och lämna på morgonen.
Och det är väl en fröken med ute på rasterna?

Igår kväll så frågade hon vad svininfluensan var, och om det är sant att man döör av den.

Och en annan sak hon var ledsen över var att hon inte kunde mitt telefonnummer till mobilen. Om hon skulle behöva ringa.
-Jag kan skriva det på en lapp så kan du ha den i fickan sade jag.
-Men tänk om det kommer vatten på lappen då? sade storasysterkaninen.

Det är mycket av det just nu. Tänk om....

Och jag känner så väl igen mig själv i det.
Så jag försöker möta alla hennes funderingar så gott det går och komma med enkla lösningar istället för att bara slå bort det med ett enkelt: det ordnar sig.

Det är väl mycket som händer just nu, i hennes utveckling.
Någon annan med en 4-åring som känner igen det?

Inga kommentarer: