söndag 13 september 2009

Hellagogen

Igår kväll så somnade småkaninerna supersnabbt, kvart över sju så snusade de så sött.
Och tänk så bra, för precis när jag satte mig i soffan sen så upptäckte jag att Mamma Mia började precis då på en av filmkanalerna.
Jag har inte sett den tidigare, men länge velat.

Jag gillade den. En typisk må-bra-film tycker jag även om den kändes nästan lite larvig emellanåt.
Framförallt så är det musiken som gör den.
Vi lyssnade mycket på Abba hemma när jag var liten, åtminstonde så som jag minns det.
Min favorit var förstår Mamma Mia och jag sjöng: mamma mia hellagogen

I våras var jag i Berwaldhallen och lyssnade när Cantemus och Sanna Nielsen sjöng Abba-låtar.
Det var en superbra kväll.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hejsan..

åhh Mamma Mia har jag med gått och velat kolla om på.. har sett den 1 gång med skulle vilja se den igen.. :) helt klart en må bra iflm...

vilken fint kök små kaninerna har.. :) kramrkam