lördag 19 september 2009

Fredag

På fredagens eftermiddag när jag hämtade småkaninerna var vi kvar jättelänge och lekte.
Lillasysterkaninen visade mig att hon har lärt sig klättra upp själv på en däcksgunga och så gungade och snurrade hon jättelänge.
Storasysterkaninen lekte med sin bästis D och efter en liten stund kom R som hon är så förtjust i och de lekte och lekte alla tre.

När vi kom hem så var klockan mycket, jättemycket. Och jag hade också tagit tvätttid...
Så jag skalade potatis jättesnabbt och började koka den och stoppade in frysta köttbullar i en form i ugnen.
Så ner i tvättstugan och tvätta och upp och vänta på potatisen och sen äta.
Efter maten fick småkaninerna varsin skål med vaniljglass och kolasås. Och sen lite mer kolasås.

Jag hade lovat dem att vara vakna tills J kom hem.
Precis innan han kom så satt vi i köket och pysslade lite.
Storassytekraninen dukade fram servetter som hon hade skrivit våra namn på och lade sedan på varsin kaka.
-Välkomna till Kajsas restaurang sade hon och precis då kom J hem och frågade om det inte fanns mat på resaturangen också.
Ja visst sade storassyterkaninen och serverade sin pappa mat och dricka.
-Vad kostar maten då frågade J.
Efter litet funderande så svarade storasysterkaninen att maten kostade hundra kronor och drickan fyrtio.
Ganska bra tänkt.



Inga kommentarer: