torsdag 3 september 2009

Onsdag

När vi kom hem på onsdagen så åt vi korvstroganoff och ris till middag.
Efter maten tog vi sedan ett låångt bad jag och småkaninerna.
Som sagt så skulle de vilja tillbringa varje vaken minut i badkaret om de fick.

Efter badet åt vi äppelpaj gjord på äpplen från farfars tomt med vispad grädde till.
Lillasysterkaninen åt bara grädden som vanligt.
Den är ju godast så varför ödsla onödig magplats på paj??

När äppelpajen var uppäten var det läggdags.
Vi somnade alla tre i dubbelsängen.
Någon gång under kvällens lopp så bar J in småkaninerna i deras sängar och sedan vaknar jag mitt i mörka natten av att storasysterkaninen står och ruskar mig.
Jag lättar på täcket och hon hoppar upp till mig, kryper intill och somnar.

När jag sedan vaknar av mig själv klockan 6 på morgonen har jag sovit i 10 timmar.
Bredvid mig ligger lillasysterkaninen och knoppar.
Jag kommer inte ihåg att jag hämtat henne under natten.
När hon sedan vaknar strax innan jag ska gå hemifrån så berättar jag det, att jag inte kommer ihåg att jag hämtat henne.
-Jaaa, säger hon. Mamma bää. (Bää=bära)

2 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vilken mysig dag ni verkar ha haft! Och det är inte alltid lätt att vara en trätt mamma, tur att man kan göra saker medan man sover också ;)

Kramar

emily sa...

Me! Jobbar du där? vardå? Klart du ska hälsa om du får syn på mig, kommer jobba lite extra dagar där framöver, först på söndag!

kram