torsdag 3 september 2009

Hitta på och hitta på

Igår när jag hämtade småkaninerna på dagis så var vi kvar ute i det vackra vädret och lekte en ganska lång stund.
Storasysterkaninen ville ta av sig och bara ha linne på sig och blev sur när jag sade att hon inte fick det. Det gick över när jag frågade om vi inte skulle gå baklänges hela vägen hem.
Vi gick baklänges en bit men sedan vände vi om och gick rätt.

Vi småpratade lite.
Jag frågade lillasysterkaninen vad hon hade ätit för lunch och fick till sist svaret att hon hade ätit stekt fisk och kokt potatis.
Jag försökte sedan få det bekräftat av storasysterkaninen, men hon är inne i en riktig hitta-på-period och svävade genast iväg och sade att hon hade ätit pannbiff och potatisbullar.
Så jag sade: OK, när pappa lämnar er imorgon bitti och frågar fröken A, då kommer hon att säga att du åt potatisbullar och pannbiff alltså?
-Men mamma! säger storasysterkaninen tålmodigt. Pappa behöööver inte fråga. Hon kommer att säga det! *nickar övertygande*
Humm säger mamman bara och låter det sedan vara.

Inga kommentarer: