torsdag 17 september 2009

Onsdag och tröttmössa

Igår när jag hämtade småkaninerna på dagis så var vi kvar en ganska lång stund och lekte.
Storasysterkaninen hade varit på IP med sina kamrater och hoppat o sprungit och ätit matsäck.
Vi tog en lugn promenad hem och småkaninerna mumsade på varsitt plommon. Eller varsina, de fick två var.
När vi kom hem så var storasysterkaninen sugen på att ha picknick hemma också, så jag gjorde plättar och så åt vi dem med sylt och grädde i vardagsrummet.

Sedan kikade vi på Bollis tillsammans och jag virkade lite i soffan.
Sen gick jag och lillasysterkaninen ut i köket och hon hjälpte mig att stoppa en liten figur och att blocka en annan.

Vips så var klockan 7 och det var läggdags.
Vi lade oss alla tre i dubbelsängen och jag slocknade på en gång.
Jag vaknar av att J har kommit hem och knackar mig på pannan och säger att klockan är halv 10, ska han sätta på alarmet på min mobil.
-Ja tack säger jag och somnar om och sover ända tills 6 nästa morgon.

2 kommentarer:

Mamma Russin sa...

hej hej...

så skönt att få sova..:)

vi har en nikon D60, Lo fick vår "gamla" nu när hon fyllde..

kram

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vilken härlig kväll ni haft!
Picknick i vardagsrummet...mysigt!

Skönt att få sova ut riktigt, för jag antar att du vaknade pigg efter nästan 12 timmar sömn :)

Kramar