lördag 25 april 2009

Teaterbesök

Idag var jag och storasysterkaninen på teater och såg 'Ingen rövare finns i skogen'.
Den var väldigt väldigt bra.

Rolig och skrämmande och otäck. Lite subtila skämt här och där för att roa de vuxna besökarna lite extra.

Det här var storasysterkaninens fjärde teaterbesök så hon får väl räknas till en ganska så van teaterbesökare och pratade med skådespelarna och ropade högt och ljudligt.
-Nähä du Fiolito! Du kommer aldrig kunna hitta pärlorna.
Eller
-Mimmi! Mimmi! Akta! Fiolito kommer!

Många barn hakade på och ropade samma saker men en del föräldrar hyssjade på sina barn.
Tråkigt tycker jag.
När det är barnteater så SKA barnen prata och ropa och skratta och varna etc. Det är ingen föreställning där de ska sitta tyst och inte delta.
Tycker jag.
Vad tycker du?

4 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Jag tycker absolut att barn ska få prata och höras.
För om det är en barnteater så är det ju absolut meningen!
Förstår inte hur man kan hyscha sitt barn när den vill prata och lever sig in i någonting....

Roligt i alla fall att storasysterkanin gillade teatern :)

Kram

Tove Kungsholmen sa...

Håller helt med dig.

Tack för gravidgrattis!

Camilla sa...

Jag håller med om att barn ska få vara aktiva och deltagande när det är barnteater..de lever sig ju in på ett helt annat sätt än vad vi vuxna gör :)

Elle sa...

Håller med dig!! Barnen ska roas och de vill ju som bekant gärna vara delaktiga då :)