lördag 11 april 2009

20 frågor

Idag på förmiddagen så gjorde vi om ena sovrummet aka kojrummet till kuddrummet.
Vi lade madrasser och kuddar på golvet och så studsade vi runt som popcorn en bra stund jag och småkaninerna.
Efter ett tag så tröttnade mamman (hehe, både i ork och lust) så jag satte mig ned och virkade lite istället.
Kajsa kom fram till mig och frågade om man kan leka 20 frågor samtidigt när man virkar.
-Självklart! sade jag. Jag älskar 20 frågor!

Kajsa fick börja som vanligt.
-Är det en flicka frågade jag. Nej sade Kajsa
-Är det en pojke som finns på riktigt? Nej
-Finns han i en bok? Ja
-Finns han på film? Ja
-Är det en Astrid Lindgren figur? Ja.
-Har han en mamma och en pappa? Ja
-Har han några syskon? Ja
-En lillasyster? Ja

Aha tänkte jag, Emil såklart och frågade om det var några andra som också bodde där.
-Nej sade Kajsa
-Hhmm.. Olle i Bullerbyn då. -Har de några djur?
-Nej sade Kajsa

-Har han några andra syskon? Nej
Efter en stund fick jag ge upp, jag kom inte på!
Ge mig en ledtråd bad jag.
-Det är med två poliser säger Kajsa
Och grejjade jag det såklart. Tommy!

Inga kommentarer: