tisdag 7 april 2009

Påskpresenter

Vi har pratat lite om påsken hemma hos oss. Att man får påskägg med en present i.
Jag tycker att mina småkaniner är för små för påskägg med godis.
På lördagarna får storasysterkaninen ungefär 10 bitar lösgodis och lillasysterkaninen får 8 men äter bara 1.
Hon gillar mest att sitta och plocka med godiset och att ge till mamman och pappan.

När vi var och handlade förra helgen undrade storasysterkaninen varför det fanns påskägg i affären med godis i? Mycket konstigt....

Jag frågade vad hon önskade sig i påskpresent och det enda hon sade var att hon önskade sig Hello Kitty hink och spade.
Så det har jag köpt idag till henne och en pysselbok med lite bokstäver, siffror och frågeställningar.
Lillasysterkaninen älskar Pippi Långstrump så hon kommer att få en väska med Pippi. Och såpbubblor.

Vi tänkte göra skattjakt med en eller flera ledtrådar med väldigt lätt till Elin t ex titta där man sitter när man äter mat och lite klurigare till Kajsa.

3 kommentarer:

Elin sa...

Jag har varit och handlat klart till Edvins påskägg idag, och han äter ju inte heller godis. Blev en massa annat "smått och gott" istället...och självklart ska han få ett "kinderägg", has första godis i sitt liv :)

Kram

Anonym sa...

Åhh.... påskägg ja. Jag får så himla dåligt samvetre, jag har varken pyntat eller köpt påskägg eller presenter eller nåt :-o Stackars mina barn :-(

Blir nog lite godis i äggen här, och kanske en liten bok eller såpbubblor eller sånt. :-) Ha´t gött! // Ida

Shareen sa...

Förra året fick Noah nästan 4 eller 5kg godis. Jag satt punnkt för året. inga godis. present eller ingenting. Tror svärrisar är inte så glada att höra det..

tal om Hello Kitty.. du kan kolla här på http://www.tradera.com/category/category.aspx?ftgnr=1774663
hon har nya grejer och det verkar var fint (känner säljare personligen också ;)