måndag 6 april 2009

Söndag - trött och utelek

Igår när lillasysterkaninen sov middag ville storasysterkaninen att vi skulle läsa 'Klas Klättermus' hon och jag.
Pappan sov han med.
Och mamman var så himla himla trött, jag satt och läste med ena ögat bara för jag orkade inte hålla upp båda. Och så fort jag slutade läsa somnade jag.
-Läs då mamma! sade storasysterkaninen och så läste jag lite till och så somnade jag igen.
Men efter ett par sådana microsovstunder så piggnade jag till och när lilasysterkaninen vaknade så gick vi ut. Jag och småkaninerna.
Pappan fick vara kvar hemma och sova/vila. Han har nu varit sjuk i feber i en hel vecka!

Vi gick till vår lilla Ica-affär och handlade smoothie och banan och bröd och sen gick vi ned till sjön och åt mellis och matade fåglarna.
Elin tyckte att det var roligt först men sedan kom en kanadagås och försökte ta brödbiten innan hon släppte den och nafsade då på hennes fingrar.
-Nä, nä sade Elin och gömde sig bakom mig.
Sen ville hon titta på fåglarna, men inte mata mer.

Vi klättrade i berg och hoppade i diken, klev på stenar och tittade på människor och hundar som var ute och gick.
På vägen hem stannade vi i en lekpark och lekte i nära nog en timme innan det var hög tid att börja laga middagen.
Efter maten så fick småkaninerna bada och efter en liten stund bara ville Kajsa komma upp.
Vi tittade på Bollis i soffan och då var båda tjejerna så trötta att de fick titta färdigt i sängen.
De somnade nästan så fort deras små kinder landade på kudden.



Inga kommentarer: