lördag 4 april 2009

Syfestivalen

Japp, idag var jag på Syfestivalen Kistamässan.
Jag och min vän K var där strax efter 10 när det öppnade och då hade jag fått två biljetter undanlagda till oss i informationsdisken.
Vi kom in i mässhallen och handarbetsfantaster som vi är sade vi ungefär: Åh, drömmer vi?
Hjälp! vad grejer det fanns. Tyger, garner, pärlor, smycken, scraping osv. You name it.

Jag handlade garn, dels yllegarn till mössor till nästa vinter och så det allra mjukaste garn som ska bli vårmössor till småkaninerna och ännu mera garn.
Sen handlade jag trikå från min favorit E-slöjd, två olika färgställningar.
Jag köpte två olika mönster, ett stickmönster på en jättefin klänning och så ett mönster på en arigumikatt som ev ska omvandlas lite och ges bort i present. Men mer om den längre fram.
Och så lite småsaker som fina knappar och sist men inte minst ett jättefint armband åt mig själv i silver med ett vitt hjärta i keramik. Jag ♥ hjärtan!

Vilken toppendag vi hade och om inte benen och ryggen hade protesterat hade vi nog kunnat gå där hur länge som helst.

2 kommentarer:

Viktoria sa...

Det låter verkligen som himmelriket :O Massa fina grejer på samma ställe, kan tänka mig att man inte vet var man ska börja o sluta ;)

elska sa...

Viktoria: Jaa, jag hade kunnat vara där tills de slängde ut mig. ;-)