fredag 3 april 2009

En fredag på språng

Ja herre min je vad jag har sprungit runt idag.
Imorse lämnade jag småkaninerna på dagis och vi tog det lugnt på vägen dit.
Lillasysterkaninen i vagnen och storasysterkaninen gick och höll mig i handen hela vägen till dagis. Vi gick och småpratade och hade det härligt i morgonsolen.
På förmiddagen sen så skulle jag susa iväg på kundbesök. Jag åkte igenom hela staden och åh vad härligt det var. Bra musik på radion och strålande sol. Vår hufvudstad är verkligen en vacker stad!
När jag kom tillbaka sen till jobbet slängde jag i mig lite lunch och sedan hade vi möte i två timmar. Efter det långa mötet så drog jag iväg igen på ett annat kundbesök och när det var klart åkte jag till småkaninernas dagis där de var ute och lekte med pappan och alla dagiskompisarna.
Pappa och sambo J gick hem och förberedde middag och jag var kvar ute i lekparken.
(Kändes konstigt att leka i kavaj och snäva ankelbyxor och ballerinaskor, men hey. Vad gör man inte för sina små gosungar.)

Och nu håller jag på och tvättar! Trevlig fredagssyssla, men det är skönt när det är klart.
Vi har inte handlat så inget fredagsgottis här inte. Jag har iofs just druckit en latte och funderar på att ta en till.

Trevlig fredag alla!

Inga kommentarer: