torsdag 2 april 2009

En elefant glömmer aldrig

Små barn har ju oftast en förmåga att snappa upp saker och sedan kommer de ihåg dessa ting i all oändlighet.
Så också storasysterkaninen.

Häromdagen frågade hon mig:
-Mamma, varför fick du och Pontus och en till nya telefoner?
Då har hon hört när jag en gång för en månad sedan berättat för sambo och pappa J att vi var tre stycken på jobbet som samtidigt skulle hämta ut nya mobiler.

Och idag när vi gick hem från dagis så pratade vi om helgen som kommer och jag frågade om storasysterkaninen kom ihåg att jag skulle iväg på lördagen och träffa en kompis och gå på Syfestivalen.
-På Kistamässan? frågar Kajsa.
-Ja precis säger jag, imponerad över elefantminnet.

Storasysterkaninen spånar vidare.
-Vad är egentligen en mässa mamma. Är det som min mössa? Ska du gå på min mössa på lördag?
-Japp säger jag. På lördag ska jag åka till Kista och gå på Kajsas mössa.

Och så börjar vi skratta hejdlöst i solskenet.

2 kommentarer:

Elin sa...

Helt otroligt vad barnen lyssnar fast man inte riktigt är medveten om det...märker här hemma redan att man får tänka på VAD man säger och HUR man säger det :)

Rosanna sa...

Hihihi, även små grytor har öron.....vilken härlig blogg....kul å läsa....