söndag 26 april 2009

Potteri och pottera

När småkaninerna har varit lite större bäbisar (sisodär 9-10 månader) så har de visat tydligt när de vill bajsa så vi har helt enkelt provat att sätta de på toaletten eller pottan när bajsminnen har åkt fram.
Och de har båda två visat tydligt tillbaka att de föredrar att bajsa på potta istället för i blöjan.

Elin är ganska ofta utan blöja hemma, hon vill ha undisar som Kajsa och hon går och sätter sig själv på pottan och kissar när hon blir kissnödig.

Imorse när vi skulle ta en liten prommis jag och småkaninerna så vägrade Elin att ha på sig blöja.
Hon gick själv till sitt skåp där hon har sina kläder och satte på sig byxor och en tröja.
Bakochfram men vad gör det?

När jag sade att hon skulle ha blöja på sig sade hon nej, tog blöjan och lade den i min handväska.
Liksom för att understryka: Nej jag vill inte ha blöja men eftersom du tjatar så kan vi ta med den iallafall.

(Och såklart kom det kiss i braxxerna i lekparken. Vem har tid att kissa när man kan åka rutschkana? Tur att vi har tvättmaskin.)

3 kommentarer:

emily sa...

nee men gulle tjejen då! Klart hon vill va stor som syrran :) men det är går ju inte alltid att komma ihåg allt när man har fullt upp o leka :) hihi.

Visst är den fin? Älskar den, köpte den i fredags :)

Elin (Edvinsmamma) sa...

Det är klart att hon är stor nu och inte vill ha blöja :)

Jag längtar tills man kan börja potträna Edvin riktigt också så han slipper blöja på dagen...:)

Kram

Elle sa...

Hihi, ja men det skadar ju inte att prova iallafall :)