lördag 11 april 2009

Bullar med hundbajs

Idag så bakade sambo och pappa J bullar.
Jag kom in i köket precis när han stod och klickade ut fyllningen (kanel och choklad) på den utkavlade degen.
Det såg precis ut som små hundbajsklickar och jag ropade på Kajsa att hon skulle komma fort och titta.
-Titta sa jag, pappa har på hundbajs på bullarna, det vill inte jag äta!
Storasysterkaninen börjar skratta och säger; är det hundbajs på riktigt mamma?
-Nej det är klart att det inte är säger jag.
Kajsa som sällan missar att hoppa på ett skämt svarar; men man vet ju aldrig.
Pappan säger åt storasysterkaninen att gå till köksbänken och smaka på fyllningen och hon gör så.
-Var det hundbajs frågar jag.
-Smaka säger Kajsa. Det kanske blir en överraskning.

2 kommentarer:

Elle sa...

Hahaha :D "Man vet ju aldrig" ;);)

Svar om vardagsrumsbordet; Jo men jag blev faktiskt nöjd själv med :) Vi köpet sån fanértejp och klistrade på 100:- på Bauhaus. Det är rätt pilligt omman vill ha det snyggt. Vi monterade isär bordet och tejpade runt kanterna då så att det skulle sitta bra. Men så får vi väl se hur länge det varar... billigt vart det ju iallafall :)

Glad Påsk

Jeanette sa...

hihi...vilken härlig kommentar av K. :-)