tisdag 18 augusti 2009

Tisdag

Igår så hittade jag ett par små tofflor i ett skåp som jag köpte för länge sedan till storasysterkaninen.
De passade fortfarande och hon blev jätteglad över sin små söta tofflor och hade de hela kvällen hemma igår och hela dagen inne på dagis idag.
Lillasysterkaninen blev dock hårt avundsjuk och jätteledsen att inte hon hade så fina tofflor.

-Jäppna dä (=öppna där) sade hon och stod vid min dator och tyckte att mamman skulle köpa ett par tofflor på nätet.
(Haha, dagens barn.... Så var det minsann inte när jag var liten inte.)

Så jag lovade att kika i affären idag om det fanns något liknande, men det gjorde det naturligtvis inte. Enda som fanns i närheten var mockasiner och det har hon redan.
Men jag köpte en tshirtklänning till lillasysterkaninen och knästrumpor till storasysterkaninen.


1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Hihi, det är klart att mamma ska beställa ett par tofflor åt lillasyster från nätet ;)
Tänk vad dagens barn kommer att kunna mycket när dom blir stor... :)

Kramar!