torsdag 13 augusti 2009

Hemåtfärden

När vi skulle åka hem på onsdagens eftermiddag hade jag siktat in mig på kl 16.
Och när klockan var 16 så var bilen packad och klar och allt var färdigt inne.
Vi skulle bara gå över till våra trevliga grannar A&D och säga hej då.
Jag tror att klockan var tjugo över fyra när vi kom iväg.

Hemfärden gick super.
Inget gnäll, inte ett knyst från någon av småkaninerna.
Lillasysterkaninen fick titta på storasysterkaninens DVD och storasysterkaninen ritade, läste en tidning, lyssnade på sin Ipod.

Och så lekte vi gissningslekar också såklart.
My favourite thing to do i bilen. Och annars också.

Här är en från storasysterkaninen;
(Pratar med dramatisk röst)
Det här djuret sover utomhus.
Det har mjuk päls och runda öron.
Djuret har spetsiga tänder.
Ungarna föds.... När ungarna kommer kommer de ut genom munnen och så biter djurmamman ungarna i tån.
Det är för att blodet ligger i tårna och när hon biter så kommer blodet till hjärtat och ut i kroppen.
Vilket djur är det?

-Oj, säger jag. Jag vet inte. Jag tänkte gissa på björn men de biter nog inte ungarna i tårna?
-Nej inte björn säger storasysterkaninen. Djuret börjar på *funderar* R.
-Råtta? gissar jag.
-Nej mamma. Råttor har inte spetsiga tänder. De har liksom glänsande tänder.
-Jag kommer inte på fler djur på R säger jag. Får jag en till ledtråd.
-Sen kommer Ä och sen V. Det är den sista.
-Ja men då vet jag säger jag. RÄV.
-Rätt! säger storasysterkaninen.

1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Hihi, söta storasyster kanin!
Tänk vilken fantasi, "kommer ut genom munnen och bitar mamman i fötterna" ;)

Skönt att resan hem gick bra och att småsystrarna var snälla i bilen :)

Kramar