lördag 15 augusti 2009

En fantastiskt rolig fredag och mindre rolig lördag

Vår konferens var helt suverän.
Den var väldigt väl organiserad med en bra blandning av aktiviteter, övningar och föreläsningar. Inte tråkigt en sekund och otroligt inspirerande och lärorik.
Och mitt i slängdes en tävling in och alla var taggade till tusen så det blev väldigt spännande.

Vad roligt det var att vara tillbaka och träffa alla mina kollegor igen.
Jag fick massor av kramar och det var många som sade att de hade saknat mig.
Roligt!

Kvällen var jätterolig och jag har inte ord för att beskriva maten.
Vi fick avnjuta en femrätters-meny som var helt divine.
Efter maten badade vi.
Det låter verkligen helt galet, men alla badade hela kvällen.
I Mälaren, i badtunnor och i pool.
Vi hade helt enkelt superkul.

Tyvärr måste jag säga att jag gick och lade mig alldeles försent så det var inte alls superkul att gå upp imorse.
Det var två timmars konfererande idag och först så undrade jag hur jag skulle orka men så satte vi igång med en övning som gjorde att min adrenalinhalt höjdes väsentligt så då glömde jag bort att jag var trött.

Vi skulle, i slumpvis ordning, ställa oss var och en framför alla andra (ca 45 st) och dra en lapp ur ett kuvert.
På lappen stod ett ord och om det ordet/ämnet skulle vi prata i 60 sekunder.
Shit vad svårt det var!
En minut är väldigt länge när man står och ska orera om något.
Mitt ämne var mobbing och jag kommer knappt ihåg vad jag sade.
Jag hade i var fall 'filat' på hur jag skulle börja det lilla föredraget med att hälsa på de som var närvarande och presentera mig själv och vad jag skulle prata om och att jag skulle prata i en minut.
Och så tänkte jag också på att prata ganska långsamt med konstpauser.
Men oj vad lång stund de 60 sekunderna kändes!

Sedan blev jag hämtad av J och mina finaste småkaniner. Skönt att slippa sitta på bussen.
Vi åkte hem och hälsade på småkaninernas storkusiner och där satt jag på deras fina uteplats i en solstol under tiden jag var där. Skönt för mig!
Småkaninerna åt en något sen lunch och lekte med storkusinerna.

Nu är vi hemma och ska strax äta middag.
J är på kräftskiva med sitt jobb och jag tänkte faktiskt gå och lägga mig tillsammans med småkaninerna idag.
Trött som jag är.

1 kommentar:

Elle sa...

Roligt ni verkar ha haft det :) Förstår att det var svårt att hålla 'föredrag' oväntat om givet ämne i en minut :D En gång fick jag göra en liknande grej i en teatergrupp jag var med i men på ett eget språk, alltså hitta på ett.. svårt och GALET PINSAMT, jag dör typ när jag tänker på det;)