fredag 28 augusti 2009

En rolig torsdag

På torsdagens eftermiddag så var jag och mina kollegor inbjudna på ett mingel inne i stan'.
Vi var på en jättefin innergård på Ö-malm och blev serverade vin och snittar.
Både väldigt gott vin och väldigt god mat. Mycket trevligt!

Sedan var vi 4 stycken som drog vidare till Café Opera och ett annat mingel.
Jag träffade på inte mindre än två gamla kollegor som jag jobbade med innan storasysterkaninen föddes och det var så himla roligt att se dem igen.
Och så blev det så roligt för de var tillsammans med respektive kollegor från sina jobb och alla hade någon slags koppling till varandra och till oss i vårt sällskap.
Haha, jag jobbar verkligen i en liten ankdamm.

Vi minglade runt lite jag och mina söta, fina kollega A.
Och hon presenterade mig som sin fina kollega som alltid är så snyggt klädd och snygg i håret. Vilken ego-boost för mig!
Lite senare träffade jag på en annan kollega i branschen som jag tyvärr inte jobbat tillsammans med men som jag känner genom andra kollegor och en gång för länge sedan varit på anställningsintervju hos.
(Jag fick jobbet, men då var han tyvärr inte kvar på det företaget längre när jag började.)
Iaf så stod han och öste superlativ över mig, och en av mina nuvarande kollegor höll med.
Oj så stolt över mig själv jag blev, och glad naturligtvis.

Lite senare ringde J, då var han på väg hem från jobbet och frågade om han skulle svänga förbi och hämta upp mig.
(Småkaninerna var hemma med mormor.)
Jaa tack sade jag.
Sedan dröjde det en stund innan han kom men vi var hemma vid halv 10 ungefär.
Rätt lagom iom att jag skulle upp o jobba dagen efter.

En jätterolig torsdag helt enkelt.

1 kommentar:

Mamma Russin sa...

hej hopp...

hoppas allt är fint med er...
låter som du hade en toppen kväll "på stan"..:)

kramkram