måndag 17 augusti 2009

En mysig söndag

På söndagens morgon vaknade småkaninerna alldelese för tidigt, vid halv 7.
Både de och jag hade behövt sova en lite stund till.
Vi tog det lugnt på morgonen och lekte, kikade på tv och åt frukost.
Sambo och pappa J skulle jobba hela dagen så jag och småkaninerna gjorde planer för oss.

Först gick vi på en promenad till en större lekpark som ligger en bit bort.
Den är alldeles nyrenoverad, kommunen jämnade den med marken i våras och har sedan byggt en helt ny lekplats med jätteroliga leksaker.
Efter att vi hade lekt järnet tog vi en prommis till, denna gången hem till mormor och morfar.
Där blev vi bjudna på lunch tillsammans med morbror och kusin M.

Efter lunch och kaffe för mamman så gick vi till en mindre lekplats som ligger precis där mormor bor och lekte fram till mellanmålsdags.
Efter att kusinerna ätit mellis ihop ville de bada och då började jag förbereda middagen.
Vi skulle äta kycklingvingar och först kokade jag de och sedan fick de ligga i en marinad på bl a japansk soja, chilisås, vitlök och honung och sedan precis innan vi skulle äta stoppade jag in de i ugnen för att få lite färg och bli knapriga.

Efter middagen kom J och hämtade oss och då somnade lillasysterkaninen i bilen.
När vi parkerat bilen hemma lyfte jag i henne i sulkyn utan att hon reagerade och när vi kom in så klädde jag av henne och satte på blöja och lade ned henne i sängen. Lilla hjärtat vad hon var trött.

Storasysterkaninen var lite hungrig när vi kom hem och fick lite dricka och en smörgås.
Sen somnade även hon på en gång när den lilla kinden landade på kudden.



1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Låter som en perfekt söndag!
Älskar att vara på lekparken och se Edvin leka och ha kul :)

Kramar