onsdag 5 augusti 2009

Stökig natt och frukost på sängen

Inatt var det också en stökig natt. Jag som redan var trött från natten innan..

Lillasysterkaninen sov oroligt och vaknade massor med gånger.
En gång var vi uppe och drack vatten innan hon kunde somna om.
Storasysterkaninen sov också oroligt och vaknade och grät.
Vi var uppe en gång och kissade, en gång gick vi upp och sprayade Salubrin på myggbetten och en gång drack vi vatten.
Sedan hade hon svårt att somna om, men när jag öppnade fönstret så det kom in svalare luft i sovrummet så kunde hon somna om sedan.

Så när småkaninerna vaknade i morse ville jag inte gå upp.
Storasysterkaninen frågade om vi inte skulle gå upp och göra frukost men jag sade att hon fick vänta en liten stund eftersom jag var så trött.
-Men mamma, jag kan ge dig frukost på sängen! Var finns det kaffefilter någonstans?
Då sade pappan att storasysterkaninen inte fick göra kaffe själv (något som hon säkert skulle greja iofs ) och att han skulle sätta på kaffe.
-Då gör jag smörgås till mamma säger storasysterkaninen.

Och det gjorde hon. Hon smörade en knäckemacka och hyvlade två skivor med ost och lade på.
Sedan bredde hon och lillasysterkaninen varsin puckelpist (internt namn) och hyvlade ost och lade på.

Lillasysterkaninen brer inte så bra (eller hon tycker mest om att äta smöret från smörkniven) och storasysterkaninen erbjöd sig att hjälpa.
-Elin, ska jag bre ut ditt smör? Jag tycker också bäst om när det ligger i en klump på smörgåsen men man ska platta ut det.

Sedan kom J med en bricka med smörgåsar och en kaffemugg och två mjölkglas och så åt jag frukost i sängen tillsammans med småkaninerna.
Åh så mysigt det var och åh så skönt att slippa gå upp!
Jag tror att senaste gången jag fick frukost på sängen var innan storasysterkaninen föddes.





1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Hon är så underbar stoasyster (och absolut lillasyster också)! Så gullig som gör frukost till mamma och hjälper lillasyster att bre sin smörgås :)

Kram