tisdag 11 augusti 2009

Pyssel

Som sagt så tycker jag jättemycket om att pyssla med trolldeg och jag har länge funderat på att göra en liten skylt av något slag i trolldeg för att sedan måla och lacka den.

Igår på eftermiddagen när det kom en liten skur så frågade jag småkaninerna om de ville göra med trolldeg och det ville de.

Men dessvärre så satta jag ugnen på för högt gradantal så skyltarna blev inte bra.
Lite bruna och buckliga.
Men för sutton! som storasysterkaninen säger.

Vi får göra nya.


Glassen tyckte båda småkaninerna var jätterolig! Sådana får vi göra fler av.
Det blev slagsmål om vem som skulle få den äran att måla den med vattenfärg.
Såklart avgick storasysterkaninen med segern i egenskap av storasyster och fler argument.
Storasysterkaninen har gjort kringlan och kanelbullen (svart) och hjärtat (rosa).
Jag har gjort skyltarna, glassen och äpplet.


1 kommentar:

Mamma russin sa...

hej hej..
åhh så ni pysslar.. så roligt.. ser fram emot när stina börjar bli i pysslar ålder..;) nu är det rivar ålder här, hihi