söndag 9 augusti 2009

En mysig eftermiddag och ett farväl

Idag efter lunchen var vi hemma på eftermiddagen.
J plockade undan lite verktyg och målarsaker och så, och jag och småkaninerna gjorde inget särskilt, lekte i lekstugan litegrand.

Sedan när det blev mellis tog vi ut en bricka och satt alla 4 inne i lekstugan och åt smörgås, frukt och mjölk. Jag och J drack kaffe.

Molnen började hopa sig mer och mer och efter en stund kom det.
Regnvädret.
Vi sprang in och stod i fönstret och tittade på syndafloden.
Det regnade så mycket att det blev vågor på vår infart!
Helt galet mycket regn!

Storasysterkaninen har i flera dagar frågat om vi inte kan göra muffins men jag har inte direkt varit sugen på att baka när det har varit tokvarmt ute, men idag under störtregnet så kändes det som en bra idé.
Två olika sorter blev det, en vanlig och en med choklad.
Vi ska provsmaka senare efter middagen.

Och precis när vi tog ut första omgången ur ugnen var det dags att säga hej då till sambo och pappa J som ska hem och jobba imorgon.
Vi stannar kvar ett par dagar jag och småkaninerna och då fick han 'lifta' hem med en granne.

2 kommentarer:

Mamma russin sa...

oj.. så det kom... underbart.. vill också ha en skur.. nu har vi varmare inne än ute.. olidligt.. hua..
kramar

Amanda sa...

Vi har haft kanonfint väder hela dagen idag men nu ser jag att det börjar dra ihop sig för regn. Blåser och är jättemycket svarta moln vid horisonten. Men skönt att regnet kommer inatt iaf. ^^

Hoppas det bara är en reaktion på värmen. Inga sjuka barn tack!
Kram