tisdag 4 augusti 2009

Ett fall från cykeln och hamburgerlunch

Idag på förmiddagen så cyklade vi en lång cykelrunda.
Storasysterkaninen sa att hon hade övat på natten när vi sov med en ficklampa på styret och det märktes.
Hon kom loss själv från gruset och kom uppför alla uppförsbackarna.
Men så var det en gång som vägen lutade ganska mycket åt sidan och hennes cykel välte.
Rent instinktivt så lutar jag mig mot henne för att parera och eftersom jag har lillasysterkaninen bakpå så fick jag obalans och min cykel välter.
Jag försöker hålla emot men hamnar istället under cykeln.
Ingen större fara men min handled värker.

Så vi cyklade hemåt och började laga lunch.
Lillasysterkaninen var snorhungrig och bara gnällde.
Tillslut så var hamburgarna och klyftpotatisen klar och vi kunde äta.
Småkaninerna åt varsin hel hamburgare.

Nu ska vi gå ut i solskenet och bl a kila över till en granne.
Trevlig dag alla!

1 kommentar:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Låter så mysigt med era små cykelturer! Och storasyster som tränat på att svänga under natten...sötisen!

Tur att det gick bra fast era cyklar välte...hoppas att du snart är bättre i handleden :)

Kram!