söndag 2 augusti 2009

Söndag em - bilutflykt

När vi åkte på vår loppsirunda igår så hoppades jag att jag skulle hitta en viss slags docksäng.
Jag ville ha en lite högre variant och med spjälor på, men jag hittade ingen.

Idag strax efter två så ringde det en tjej angående en annons som jag hade mailat på.
Hon hade just en sådan säng plus en leksaksspis med.
Så vi slog ihop det med att åka och köpa golv till lektstugan.
Vi åkte vid halv tre på eftermiddagen och var inte hemma igen förrän halv sju och då hade vi iofs ätit middag på ett ställe också.
Själva resan i mil var inte så lång men när det vimlar av husvagnar ute på motorvägen så går det låångsamt.

Småkaninerna var duktiga i bilen.
Lillasysterkaninen somnade på ditresan så hon hade riktigt svårt att somna på kvällen sedan men inte ett gnäll från någon av dem.
Vi lyssnade på Astrid Lindgren sagor hela tiden och på hemvägen så satt jag mellan två små trötta tjejer.
När vi kom hem så fick de ta varsin glass ur frysen och sedan somnade storasysterkaninen bums medans det dröjde en dryg timme för lillasysterkaninen.

Haha, jag höll på att skriva min nya docksäng.
Believe it or not, men denna måste också slipas. Den var ganska slarvigt målad med färgdroppar och ränder. Får se om jag målar den sen eller ej. Den får gärna se lite 'worn' ut.
Nederst på benen är det små hjul så man kan rulla omkring den.


3 kommentarer:

Elin (Edvinsmamma) sa...

Vilken fin docksäng!
Man blir så glad när man får tag på just den sak man tänkt sig... :)

Kram och godnatt!

Strumpans mamma sa...

Hej! Jag har plöjt igenom det mesta på din blogg nu, och även kikat på din gamla blogg, kajsa-lin. Och där hittade jag den finaste mest perfekta hätta jag sett! Denna modell menar jag;
http://kajsa-lin.blogspot.com/2008/05/modist-javisst.html
Dottern som är 8 månader har bara haft hjälmmössor, eller hättor som du kallar dem, men det börjar bli svårt att hitta såna i större storlekar. Och en sån med lite skärm vore perfekt för den sommarsol som nu är kvar och höstsolen som är på väg. Hur funkar de för en 8 månaders bebis? Finns det någon chans att du kan sy upp en sån åt henne? Och i så fall, vad skulle det kosta i så fall?

Mejla mig gärna på lilla.mamman@live.se.

Anna sa...

Vilken fin! I lördags på Täbyloppisen hade jag kunnat köpa en liknande för 30:- ;-) Säljaren ville bli av med den, men jag hade ingen plats i bilen :( Och Emilia leker inte med dockor så mkt.
Jag brukar aldrig slipa saker jag målar om, bara ta lite sandpapper på om det är som du skrev, målardroppar el liknande, blir bra det med :-)