fredag 28 augusti 2009

Fredag

Oj vilken hektisk vecka jag har haft.
Hösten är vår brådaste tid på jobbet och i stort sett varje dag har jag rusat ifrån jobbet vid halv 4 för att hinna med t-banan för att hämta småkaninerna på dagis klockan 4.

Idag var inget undantag, tvärtom.
Vi satt i ett långt möte på eftermiddagen och klockan tre skulle vi ha avtackning av en person som skulle sluta.
Innan jag skulle gå skulle jag hinna skriva två offerter plus lite andra, mindre saker.
Pust!

När jag hämtade småkaninerna så gick vi förbi ICA på vägen hem för vi skulle handla fredagsmat hade jag och storasysterkaninen bestämt.
Väl hemma så fick småkaninerna varsin frukt och så satte jag igång med maten.
Vi åt honung och vitlöksstekt kycklingfilé med ugnsbakade grönsaker och guacamole och fetaostkräm.
Det var jättegott tyckte vi alla tre och vi satt och åt riktigt länge.
Efter att vi ätit klart och dukat av tillsammans så gjorde vi chokladpudding.

Nu har vi suttit och myst i soffan framför en Dora-film och as we speak är småkaninerna i badkaret.

Alldeles strax är det läggdags och sedan kommer J hem.

Imorgon ska J jobba igen och vi får se vad jag och småkaninerna hittar på under dagen.
På eftermiddagen ska vi åka iväg på grillfest och jag och småkaninerna ska åka pendeltåg.
Det tycker de ska bli väldigt spännande!

Inga kommentarer: