tisdag 23 mars 2010

Varmkorv är aldrig fel

Igår när vi kom hem från dagis var lillasysterkaninen superdupertrött.
Hon är ofta det just på måndagar när vi kommer hem. Det är nog en omställning från helgen som spökar.

Jag hade tänkt skära kött i strimlor och woka med nudlar och grönsaker, men det var inte ett alternativ att stå och skära och skära vid diskbänken med en ledsen liten lillasyster.
Istället rotade jag i kylen och hittade en liten påse med falukorv som var stekt och skivad.
Storaysterkaninen tycker inte om falukorv så jag letade vidare och hittade två varmkorvar, också färdiga och sparade till bättre behövande.

Jag frågade storasysterkaninen om det gick bra med varmkorv istället, eftersom lillasysterkaninen var så ledsen.
-Ja lite varmkorv är aldrig fel svarar storasysterakaninen.

Till korven kokade jag potatis och så fick lillasysterkaninen göra potatismos med smör och grädde. Och så blev det paprikaringar och morotsstavar till.

Inga kommentarer: