lördag 13 mars 2010

Ny frippa

Jag har länge tänkt att jag ska boka tid för lite vårförnyelse.
Dels vill jag alltid bli ljusare på våren och dels var det hur länge sen som helst som jag klippte mig. Närmare bestämt 10 månader sedan.

Nu i veckan så ringde jag till ett ställe jag gått till tidigare, där min favoritfrisör all time jobbar.
Jag har följt henne i flera år, mellan olika salonger. Eftersom hon är ganska dyr går jag inte till henne om jag "bara" ska klippa mig utan när jag vill göra något med färgen eller byta frisyr eller så.
Iaf så har jag inte varit hos henne sedan jag var gravid med lillasysterkaninen och det visade sig att hon precis börjat jobba igen så smått efter barnafödande så jag kunde få en tid på en gång.

Vi kom överens om färg och klipp och sen bara pratade och skrattade vi. Massvis.
Allt som allt tog det 2½ timme och jag blev supernöjd.
Förutom slingor och klippning fick jag också en skalpmassage, två latte och medans hon tvättade mitt hår fick jag sitta i en stol med inbyggd ryggmassage.
Underbart!

När jag sedan åkte hem mötte jag mostern och småkaninerna som skulle gå till en lekpark.
Jag vinkade på långt håll men storasysterkaninen bara tittade på mig.
Först när jag kom nära nära sade hon: är det du mamma? Och lillasysterkaninen frågade mostern: det min mamma?
Efteråt sade de båda två att jag hade färgat håret eftersom jag ville ha samma hårfärg som dem.
Ja såklart, vem skulle inte vilja det?

1 kommentar:

underbaringar sa...

Nu bidde man ju nyfiken ju, vill ju se bild på nya frippan :)