fredag 26 mars 2010

Fredagsdisco







Tidigare i veckan fick jag ett SMS om att storasysterkaninen var bjuden på ett disco.
Det var från en flicka som tidigare gått på småkaninernas dagis men som nu går på femårsverksamhet på ett annat ställe.
Jag tyckte egentligen att det var en ganska dum tid, sent en fredag, men jag visste också att storasysterkaninen skulle bli överlycklig över inbjudan.
Jag och J pratade om det hemma och kom överens om att hon skulle få gå.
Mycket riktigt har hon pratat om det hela veckan och har haft nedräkning.

På discot var det ungefär 15 barn och stundtals mycket rörigt och väldigt hög ljudvolym. Men alla hade så otroligt roligt.
Det bjöds på korv och pommes frites och det dansades och lektes.
Discot avslutades med ansiktsmålning och det var ett smart drag med lite nedvarvning innan det var dags att gå.

Vi kom hem ungefär vid halv nio och då skulle först sminket tvättas bort och så ville storasysterkaninen berätta för sin pappa om discot.
När hon väl lade sig i sängen slockande hon på 1½ sekund .
Hjärtat mitt.







Inga kommentarer: