tisdag 3 augusti 2010

Sol, lek och kanelbullar


Idag har vi varit hemma hela dagen och småkaninerna har lekt lekt och lekt.
De leker så det är inte klokt. I lekstugan, inne, i pippigungan, i studsmattan och så en liten cykeltur emellanåt.
Och så tjatar de på mormodern att hon ska vara med.
-Kåååmm då mormor!!!
-Ja jag kommer säger mormodern, jag ska bara diska först. (så jag ska slippa ♥ )
-Men kååmmmer du aldrig nån gång? ropar de igen.

Själv så har jag hållt mig i skuggan och bara tagit det lugnt och pysslat.
Lillasysterkaninen ska få lite leksaksmat när hon fyller år har jag tänkt, lite blandade godsaker och idag blev kanelbullarna klara.



2 kommentarer:

eva sa...

Jättefina! Hur har du gjort dem?

elska sa...

Eva: Jag har klippt rektanglar i velour och sytt ihop långsidorna så det blev som en lång tub.
Sen har jag stoppat med fyllning från en gammal kudde och bara rullat ihop dem som man gör med vanliga kanelbullar. =)
Det som tog längst tid var att sy fast alla tusen pärlorna. Annars gick det supersnabbt.